Hürriyet gazetesinden Fatma Aksu'nun haberine göre, İstanbul Büyükşehir
Belediye Başkanı Kadir Topbaş yaklaşan yerel seçimler öncesinde neden
yeniden aday olduğunu anlatırken "Devam etmem noktasında mutabakat
hissediyorum" dedi.
Topbaş "İsimleri İstanbul adaylığı ile anılan" Ak Parti 'nin ağır
topları hakkındaki düşüncelerini paylaşırken, "Yol arkadaşlarım hakkında
hiçbir şey söylemem, kendi canımı acıtmam, kendi canımı yakmam" dedi.
Aksu'nun söyleşisi şöyle:
EN ÖNEMLİ PROJELER
Kadir Topbaş bugünlerde farklı bir heyecan yaşıyor. Zira İstanbul
ulaşımında entegrasyonu sağlayacak olan önemli projeler tamamlanma
aşamasına geldi. Kadıköy-Kartal Metrosu'nun hizmete girmesinin ardından
sırada Marmaray, Haliç Metro Köprüsü, Esenler-Bağcılar-Olimpiyat Köyü
metrosu var. Topbaş ile İstanbul'un ulaşım sorununu ve çözüm projelerini
konuşurken söz siyasete geldi. Başkan Topbaş'a AK Parti içindeki
rakiplerini de sorduk. Bir süredir gündemde olan söylentilere son
noktayı koyan Topbaş, "AK Parti içindeki bazı önemli isimlerin İstanbul
Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na aday olabilecekleri konuşuluyor. Bu
sizi rahatsız etmiyor mu?" sorusuna yanıtı şu oldu:
PARTİLİ ARKADAŞLARIM HAKKINDA KONUŞMAM
"Siyasette ben değil, bize inanırım. Siyasette 'Ben' demeyi doğru
bulmuyorum. 'Ben ne olacağım diyenler' hem kendisini hem partisini
bitirdi. Dalan bu duruma örnektir. AK Parti'nin kuruluşundan bu yana
beraberce yürüdüğümüz yol arkadaşlarım hakkında bir şey söylemeyi doğru
bulmuyorum. Başbakanımızın öncülüğünde Türkiye 'yi dünya lideri yapma
mücadelesini omuz omuza sürdürdüğümüz AK Partili arkadaşlarım hakkında
lütfen bana soru sormayın, ola ki bir sözüm yanlış anlaşılır ben de
kendi canımı acıtmış gibi olurum. Kusura bakmayın kendi canımı yakmam"
yanıtını verdi.
ADAYLIĞIM İÇİN HERKES MUTABIK
Topbaş, yeniden aday olduğunu açıklarken Başbakan Erdoğan'dan işaret
aldı mı? İşte yanıtı: "Yeniden adayım" dedim. Bunu şahsım ile ilgili bir
hesabın sonucu olarak söylemedim. İstanbul'un son 9 yılda nereden
nereye geldiğini dünya görüyor. İstanbullular bana üst üste iki kez bu
yetkiyi verdi. Kamuoyunun beklentilerini gözlemleyebildiğimi
düşünüyorum. Göreve devam etmem noktasında bir mutabakat olduğunu
hissediyorum. Devam eden çalışmalarımız var. İstanbul'u 641 kilometrelik
metro ağı ile sarıp sarmalamak için gece gündüz demeden çalışıyoruz.
2016 yılında 7 milyon kişinin raylı sistem kullanacak. İşte bu
çalışmaların kesintiye uğramaması adına, yaptığımız işlerin sonuçlarını
görebilmek ve İstanbullularla bu mutluluğu paylaşabilmek adına yeniden
aday olduğumu söyledim. Tabi ki, karar İstanbul'un. Kamuoyunda
karşılığınız olmaz ise istediğiniz kadar düşünün, sonuç alamazsınız.
Karar AK Parti'nin ve Genel Başkanımız olarak Sayın Başbakanımızın."
RAYLI SİSTEME 7 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM
Metro yatırımlarını anlatan Topbaş, şunları söyledi:
"Esenler-Olimpiyatköy Metrosu Hamdolsun paramız var. 7 milyar dolarlık
metro yatırımı yaptık. Yapmaya devam ediyoruz. Kabataş-Mahmutbey metrosu
birinci etap çalışmasının ihale aşamasındayız. Esenler
Bağcılar-Başakşehir metrosunu bu yaz açıyoruz. Çalışmalar yeraltında
olduğu için görülmüyor ama 24 saat aralıksız çalışma var.
MARMARAY GECE GÜNDÜZ ÇALIŞACAK
Marmaray sadece Türkiye açısından değil dünya çapında bir ulaşım
sistemi olarak Cumhuriyet Tarihinin rüya projelerinden biri.
Kadıköy-Kartal Metrosu ve akabinde Üsküdar-Sancaktepe metrosu Marmaray
ile entegre olacak. Marmaray üzerinden Yenikapı'ya gelen yolcu
kesintisiz olarak Sarıyer'e, oradan Beşiktaş'a, Mecidiyeköy'e,
Bağcılar'a, Esenler'e ve Başakşehir Olimpiyatköy'e ulaşacak. Biz bunu
yapacağız ve İstanbul bu çıtayı yakalayacak. Bütün çabamız bunun için.
Bu söylediğimi hayal bile edemezlerdi. Marmaray demek Doğu-Batı aksında
Londra'dan Çin'e kadar kesintisiz demiryolu geçişi demek. Gündüz insan
taşınacak, geceleri ise lojistik hizmet verecek. "Marmaray çare
olmayacak" diyenler bunu göremiyorsa, biz ne söyleyelim.
HALİÇ METRO KÖPRÜSÜ
Sözünü ettiğim entegre ulaşım sisteminin ana omurgalarından birisi de
Haliç Metro Köprüsü'dür. 19 yıllık bir olay. Nihayet tamamlanıyor.
Yenikapı'yı Taksim'e bağlamak günde 1 milyon yolcunun raylı sistem
kullanması demek."
KADIKÖY KUŞDİLİ MEYDANI PROJESİ
Kadir Topbaş, Kadıköy'de yapılacak projeyi şöyle anlattı: "Adı Kuşdili
Çayırı ama kendisi değil. Salı Pazarı olarak da bilinen 48 bin
metrekarelik alan baştan başa beton. Otopark olarak kullanılıyor.
Kurbağalıdere'nin Kadıköy açısından büyük bir sorun olmasının
sebeplerinden biri de bu alan. Şimdi ne oluyor? Örnek bir proje ortaya
çıkacak. Bu alanın yüzde 70'i yeşil alan. Yüzde 30'u ise Kadıköy'ün
dokusuna, esnafının geleneksel yapısına uyumlu olarak, çeşitli
fonksiyonlarla düzenlenecek. Uygulama projesi ortaya çıktığında büyük
beğeni kazanacak."
TAKSİM TOPÇU KIŞLASI ÇALIŞMALARI
Taksim Topçu Kışlası'na ilişkin çalışmaları anlatan Topbaş, şöyle
konuştu: "Yeterli düzeyde bilgi belge ve doküman olmadığı gerekçesiyle
bu çalışmayı iptal etti. Aynı kurul daha önce Topçu Kışlası'nı korunması
gereken tarihi eser olarak tescil etmişti. Ama farklı bir karar
verdiler. Şimdi biz üst kurula başvuruyoruz. Yeterli bilgi, belge ve
doküman var. Karara göre çalışmalar başlayacak. İstanbul gibi büyük
metropollerin aktivite merkezlerine ihtiyacı var. Ne kadar aktif
olursanız, turizmden o kadar pay alıyorsunuz, şehri de canlı
tutuyorsunuz."
METROBÜS PARİS'E ÖRNEK OLDU
Metrobüs sistemiyle ilgili değerlendirmelerde de bulunan Topbaş, "Bu
projeyi eleştirenler Paris Belediyesi'nden gidip brifing alsın. İmar
Komisyonu Başkanımız ve aralarında muhalefet partilerine mensup üyelerin
de bulunduğu heyet Paris'e gitti. Orada onlara 'İstanbul'daki metrobüs
sistemini Paris'e uygulamayı düşünüyoruz" dediler.
CAMİLERİ VATANDAŞ YAPIYOR
Camileri vatandaşın kendi kesesinden yaptırdığını dile getiren Topbaş,
"Talep gelirse belediye meclisleri halk adına değerlendirme yapar,
ihtiyaca göre yanıt veririz. Osmanlı'da da mescidler vardı. Mescit ve
camiler buluşma yeridir. Sempati noktalarıdır. Ancak cami yapıldıktan
yapılırken alt kısımlarına dükkan ya da mağaza kurmayı doğru bulmuyorum.
Bunlar camilerin kütlesel cazibesini deforme ediyor. Duygusal boyuta da
dikkat edilmeli" dedi.
SURLAR YENİLENECEK
2012 yılında İstanbul Surları ile ilgili ön analiz çalışması
başlattıklarını dile getiren Kadir Topbaş, şu bilgileri verdi: "Temmuz
2013'te surlar ile ilgili neler yapılacağı kesinleşmiş olacak. Sadece
surlar değil, çevresi de baştan başa rehabilite edilecek. Mülkiyet
yapısının nasıl çözüleceği, koruma-kullanma dengesi gözetilerek hangi
fonksiyonların yükleneceği proje tamamlanınca ortaya çıkacak. Arzumuz
büyük yatırım. Bazı sponsorları devreye sokulabilir." (Hürriyet)
|
|
0 yorum:
Yorum Gönder